I.Podstawowe pojęcia
Sprzedawca –Ultra WZN Piotr Zalewski z siedzibą w Białymstoku ul. Transportowa 2C
15-399 NIP: 9662006070
Sklep -serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną
wyrwanizniewoli.pl/shop/ za pośrednictwem którego Klient może zakupić od
Sprzedawcy Towary.
Klient -osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w
przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej
przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a
która dokonuje lub zamierza dokonać zamówienia lub korzysta z innych usług
Sklepu (w tym również Konsument).
Konsument -osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej (umowy sprzedaży za
pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą
lub zawodową.
Regulamin -niniejszy regulamin określający zasadny świadczenia usług drogą
elektroniczną przez Sprzedawcę.
Towar -rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie, mogąca być przedmiotem umowy
sprzedaży, szczegółowo określoną w zamówieniu.
Formularz Zamówienia – usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za
pomocą której Klient posiadający konto użytkownika, może dokonać zakupu
Towarów.
II.Postanowienia ogólne
- Niniejszy
Regulamin określa zasady zawierania pomiędzy Sprzedawcą a Klientem umowy
sprzedaży Towaru, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na
odległość: poczta elektroniczna, telefon lub oraz korzystania przez
Klienta ze Sklepu. - W zakresie usług
świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o
którym mowa w art. 9 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Klient
zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu. Sprzedaż
odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu, obowiązującego w momencie
złożenia zamówienia. - Wszystkie
informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu, odnoszące się do
produktów nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu
Cywilnego.
III.Rejestracja
- Rejestracja w Sklepie internetowym wyrwanizniewoli.pl/shop/ jest
dobrowolna i bezpłatna. - W celu dokonania Rejestracji w Sklepie Użytkownik powinien wypełnić
formularz rejestracji znajdujący się na stronie internetowej Sklepu, podając
w nim swoje prawdziwe dane. - Użytkownik w celu pomyślnego przejścia procesu Rejestracji zobowiązany
jest podać następujące dane:
a. Login
b. Hasło
c. E-mail
d. Imię
e. Nazwisko
f. Ulica, nr domu, nr mieszkania
g. Nr telefonu
IV.Przyjmowanie zamówień
- Warunkiem
korzystania z usług Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i
jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu. - Zamówienia od
Klientów są przyjmowane przez stronę internetową wyrwanizniewoli.pl/shop/ - Klient po
złożeniu zamówienia dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia za
pośrednictwem korespondencji e-mail. - Po otrzymaniu
przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces
realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
a. w przypadku złożenia zamówienia
płatnego za pobraniem – rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego po
jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę,
b. w przypadku złożenia zamówienia
płatnego przelewem tradycyjnym -rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty na
koncie bankowym Sklepu za złożone zamówienie.
- Zamówienia złożone w Sklepie są
realizowane w godzinach pracy Sklepu. - Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą cenę jaką Klient zobowiązany
będzie zapłacić wraz z należnym podatkiem oraz kosztem dostawy. - Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza
uzgodnioną cenę, która obejmowała będzie elementy określone w ust. 8 powyżej,
Sklep poinformuje Konsumenta o tym fakcie. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi
kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.
V.Koszty dostawy i czas realizacji zamówienia
- Realizacja
wysyłki zamówienia w Sklepie odbywa się pośrednictwem Poczty Polskiej. - Zamówienia
składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. - Wysyłki za
pośrednictwem Poczty Polskiej realizowane są w poniedziałki oraz środy
wykluczając dni ustawowo wolne od pracy.
VI.Formy płatności
- W ramach
funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
a. za pobraniem – płatność kurierowi
przy odbiorze przesyłki po wcześniejszym kontakcie mailowym z przedstawicielem
sklepu.
b. przelewem na rachunek bankowy
podany w podsumowaniu zamówienia oraz wysłany na adres e-mailowy podany przez
klienta w formularzu zamówienia.
- Klient, który
wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za
złożone zamówienie w terminie do 10 dni roboczych od daty złożenia
zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i
zamówienie zostaje usunięte z systemu. W tytule płatności wystarczy
podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia
terminu zapłaty przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługi Sklepu.
VII.Reklamacja
- Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru w
zakresie określonym w art. 556 i następne ustawy z dnia 23 kwietnia 1964
roku – Kodeks cywilny (DZ. U. z 2014, poz. 121) - Wada fizyczna
Towaru polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, a więc jeżeli
Towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel
umowy, wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, nie ma właściwości, o
których Sprzedawca zapewnił Klienta, nie nadaje się do celu, o którym Klient
poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił
zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia, Towar został wydany
Klientowi w stanie niezupełnym. - Wada prawna
Towaru zachodzi wówczas, gdy Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest
obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie w korzystaniu lub
rozporządzeniu wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu. - W przypadku
Konsumenta na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne
zapewnienia producenta lub podmiotu, który wprowadza Towar do obrotu w
zakresie swojej działalności gospodarczej, lub która przedstawia się jako
producent. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności, gdy zapewnień
tych nie znał, ani nie mógł ich znać, albo gdy zapewnienia te nie mogły mieć
wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy sprzedaży, a także gdy treść
tych zapewnień została sprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży. - Sprzedawca
odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona
przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi. - W przypadku
Konsumenta, gdy wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od
dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w
chwili wydania Towaru. - Sprzedawca jest
odpowiedzialny za tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru, które istniały w
chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny
tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. - Jeżeli Towar ma
wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni wadliwy Towar na wolny od
wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar
był już wymieniany lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie
uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia
wady. - Jeżeli Towar ma
wadę, Klient może również żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo
usunięcia wady. - Konsument może
zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany
Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady,
chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez
Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w
porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. - Klient nie może
odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. - Sprzedawca
zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej
otrzymania. - Jeżeli reklamacja
jest uzasadniona Sprzedawca zobowiązuje się wymienić wadliwy Towar na
wolny od wad lub usunąć wadę w terminie 14 dniu od dnia zgłoszenie
reklamacji przez Klienta. - W przypadku
skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu
płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, z
zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru
z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania. - Roszczenie o
usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem
roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta, bieg
terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat. - Klient
realizujący uprawnienia wynikające z rękojmi na koszt Sprzedawcy dostarczy
wadliwy Towar Sprzedawcy na adres wskazany w części III ust. 6 pkt d
niniejszego regulaminu.
VIII.Prawo odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy przysługuje każdemu klientowi bez podania
przyczyny w terminie 30 dni od dnia zakupu. Warunkiem odstąpienia od umowy jest
zwrot pełnowartościowego i nieużywanego towaru, który jest zachowany w
oryginalnym, niezniszczonym opakowaniu. Warunkiem jest również zachowanie i
okazanie dowodu zakupu tj. paragonu fiskalnego lub faktury VAT.
- Zgodnie z Ustawą
z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić od
umowy sprzedaży towarów zakupionych w Sklepie bez podania przyczyny,
składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14, licząc od dnia
wydania towaru (tj. od dnia odebrania towaru przez Konsumenta). Do
zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem. - Konsument może
odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od
umowy zgodne z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. - Oświadczenie o
odstąpieniu od umowy należy wysłać drogą e-mailową na adres: zamówienia@wyrwanizniewoli.pl - Konsument zwróci
Sprzedawcy towar w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. - Zwrotu towaru
należy dokonywać na adres WZN Sklep Gałczyńskiego 7 84-230 Rumia. - Sprzedawca dokona
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument. - Konsument ponosi
koszty zwrotu Towaru Sprzedawcy. - Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej wynikiem korzystania
z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania rzeczy. Oceny zmniejszenia wartości rzeczy określa
Sprzedawca.
IX.Ochrona danych
osobowych
- Składając
zamówienia Klient wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego
danych osobowych w celu realizacji i obsługi zamówienia przez Sprzedawcę,
który jest jednocześnie administratorem danych osobowych w
rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie
danych osobowych. - Dane osobowe
znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy nie są przekazywane podmiotom nie
uczestniczącym w realizacji umowy sprzedaży. - Klient zgodnie z
ustawą o ochronie danych osobowych ma prawo wglądu do swoich danych
osobowych, możliwość ich poprawiania oraz usunięcia. Sprzedawca zapewnia
każdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzania danych zgodnie z art. 32
ustawy o ochronie danych osobowych. - Podanie danych
osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych
osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.
X.Postanowienia końcowe
- Regulamin określa
zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży towarów znajdujących się na
stronie Sklepu. - Umowa sprzedaży
zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą . Utrwalenie, zabezpieczenie i
udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje przez
wydrukowanie i przekazanie Klientowi wraz z przesyłką dokumentów
potwierdzających zakup towaru. - Regulamin
dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie
Sklepu wyrwanizniewoli.pl/shop/. - Do korzystania ze
Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do
Internetu oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej
wyświetlanie stron www, a także podanie adresu e-mail umożliwiającego
przesłanie informacji dotyczących realizacji zamówienia. - Zakazuje
się osobom korzystającym ze Sklepu (w tym Klientom) zamieszczania w
nim treści bezprawnych. - W sprawach
nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie
obowiązującego prawa. - Regulamin nie
wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego konsumentem,
które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a
bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom
uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.